Інші результати
VoiceLive Play пропонує ефективну обробку вокалу та просте в користуванні ножне керування
Компанія TC Helicon спеціалізується на обладнанні для обробки голосу та пропонує продукцію найрізноманітніших форматів. Одними з найяскравіших прикладів є вокальні процесори VoiceLive Touch та VoiceLive Rack. Це пристрої з багатофункціональним сенсорним управлінням для доступу до широкого вибору режимів оптимізації голосу.
TC Helicon розробляючи дану продукцію, переслідувала дуже благородну ціль, а саме принести на сцену технології обробки голосу студійного класу. І їм це вдається: вони пропонують широкий набір найпопулярніших ефектів, спеціально призначених для обробки голосу. Серед них адаптивна компресія, де-ессер та еквалайзер на базі пресетів, корекція висоти тону, даблінг та «hard-tune». Також вже звичні ефекти, такі як реверберація, фленджер, дилей, хор, ефект роутері-спікера, дисторшн тощо, і все це в одному пристрої.
Панель та система управління вокального процесора VoiceLive Play мають багато спільного з педалями від TC Helicon. Наприклад, це VoiceLive 2 та VoiceLive 3 Extreme. Ці пристрої вмістили величезну потужність в мульти-педальному форматі, надавши вокалісту таку ж саму свободу маніпулювати ефектами, до якої звикли гітаристи. Розміщені в міцному металевому корпусі, елементи управління вокального процесора VoiceLive Play дещо урізані, як для мульти-ефектного пристрою. Серед них лише три ножні перемикачі, поворотний регулятор та кілька м’яких гумових кнопок. Зовнішній ж дизайн пристрою досить спрощений.
Опанувати саму систему ножного управління досить легко. Перемикачі зі стрілками вгору/вниз дозволяють переміщатися по патчам та активують функцію зациклення, якщо натиснути та утримувати їх одночасно. Ножний перемикач «Hit» додає до патча другий шар ефектів. Утримування кнопки «Hit» активує режим «Talk», блокуючи всі ефекти та залишаючи тільки чистий сигнал від мікрофона для спілкування з аудиторією. Оскільки це єдині елементи ножного управління, то редагування патчів безпосередньо під час виступу на сцені є доволі непрактичне. Можна зазначити, що Play працюватиме набагато краще, якщо запрограмувати патчі ефектів заздалегідь.
Над ножними перемикачами знаходиться регулятор, за допомогою якого можна змінювати параметри, користуючись кнопками зі стрілками вліво/вправо для навігації по меню. Кнопки «Back» та «Store» виконують саме ті функції, які від них чекають. «Back» повертає меню на один крок назад, а «Store» дозволяє зберегти поточний патч та дати йому назву. Всі елементи, окрім регулятора, мають білу або блакитну підсвітку в залежності від ситуації.
По обидва боки від основного дисплею знаходяться шість м’яких кнопок, які теж підсвічуються. Окрім вибору параметрів в меню, кожна з них має своє окреме призначення. Світлодіод в верхній лівій частині панелі процесора виконує функцію індикатора рівня вхідного сигналу мікрофона. Він поступово змінює колір від зеленого до червоного. Рівень сигналу налаштовується за допомогою регулятора на лівій боковій стінці.
Вокальний процесор VoiceLive Play можна з’єднати з комп’ютером через USB-порт та управляти патчами і потоковою передачею аудіо-сигналів. Також він оснащений двома вбудованими мікрофонами, призначеними для визначення тональності обраної пісні.
Основні входи та виходи, як і слід було очікувати: мікрофонний вхід та стерео вихід XLR. Окрім того, передбачений порт USB для оновлення програмного забезпечення, управління патчами за допомогою програмного додатку та двосторонньої передачі стереосигналів. Також є вихід під міні-джек для навушників та вхід Aux (теж під міні-джек) для підключення MP3-плеєра або подібного пристрою. Можна також використовувати його, щоб співати під MP3 фонограму, а VoiceLive відфільтрує вокал за допомогою функції «Vocal Cancel».
Два вмонтованих мікрофона «RoomSense» можуть слухати оточуючі інструменти через прорізи збоку від панелі. Зайві на перший погляд – вони вловлюють тональність відтворюваної композиції та можуть прослідкувати її акордові послідовності для вибудовування точних гармоній. Наскільки успішним це буде, залежить від джерел звуку, біля яких ви знаходитесь. Залежить є також від того, наскільки їх стрій відповідає основному тону поточного акорду. Шкода, що пристрій не оснащений звичайним джеком або MIDI гніздом для прямого слідування інструментам.
Також у вокальному процесорі VoiceLive Play передбачена опція використання мікрофону TC Helicon MP75 Modern Performance. Вона створена для управління активацією одного параметра процесора, визначеного в меню «Setup». Використовуючи цей мікрофон під час даного огляду вокального процесора VoiceLive Rack можна резюмувати, що це гідна альтернатива стандартному SM58.
Процес редагування патчів стане надзвичайно простим, як тільки стане зрозумілим принцип управління процесором. Якщо ви часто використовуєте продукти від TC Helicon, то параметри будуть вам зрозумілими. Якщо ж ні, то ознайомлення з термінологією не займе багато часу.
Кнопка «Genre» призначена для перегляду патчів, розсортованих по жанрам. Всі пресети базуються на відомих композиціях або тембрах голосів популярних виконавців. Вони призначені для того, щоб уподібнити звучання вашого голосу оригінальному вокалу композиції. А ще вони можуть послужити хорошим стартом для натхнення в якомусь конкретному стилі. До того ж була виявлена ще одна корисна опція в меню жанрів – «Favourite». Завдяки кнопці «Favourite» будь-який користувацький патч легко додається до списку вибраних, обмеживши ними перелік доступних патчів в меню «Genre».
Кнопки «Effects», «Setup» та «Mix» дозволяють редагувати патчі. Використовуються сім запрограмованих категорій ефектів, а також певні параметри, такі як тональність для гармонізації та регулювання рівнів підсилення скомбінованих ефектів. На додаток можна запрограмувати активацію кожної з семи категорій ефектів при натисканні «Хіт», наприклад, для підсилення ефекту хору.
Основною характеристикою інших продуктів серії VoiceLive є функція інтелектуальної гармонізації. Вона використовує два голоси в VoiceLive Play для супроводу вокалу. Це не так багато, як пропонують вокальні процесори VoiceLive Touch або Rack, але, тим не менш, надасть триголосну гармонізацію. Відстеження мелодійної гармонії залежить від мікрофону «Roomsense» або від того, чи залишається пісня в одному ключі. Тому, найлегше працювати з гармонією в фіксованій тональності. Насправді, це не змусить повірити в те, що співає ще двоє реальних людей. Але як тільки звук поєднано з міксом (і злегка збалансовано), ефект звучить переконливо.
Окрім режиму співу під MP3-фонограму, як в караоке, у розпорядженні є також режим «Practice», для якого передбачена спеціальна кнопка. Процес може бути досить цікавим. Адже можна буде спостерігати, як працює індикація тональності (а також, наскільки є відхилення від основної тональності) за допомогою зображення на екрані. Для зручності, щоб спробувати цю функцію, можна прилаштувати процесор на пюпітрі прямо перед собою.
Звичайно, ніщо не зрівняється зі старим добрим ентузіазмом та пристрастю у виконанні. Але й тренування є дуже корисним, а функція «Practice» допоможе зрозуміти, що саме потрібно буде покращити. Вона здатна відслідковувати “проблемні ноти” та показувати, наскільки зазвичай завищується чи занижується висота взятої ноти.
Вокальний процесор VoiceLive Play займає гідне місце в лінійці продукції TC Helicon. Він пропонує безліч різноманітних варіантів обробки живого вокалу. При цьому є достатньо надійним, щоб не змушувати хвилюватись, при використанні його у звичайних посередніх умовах. Порівняно з деякими подібними пристроями, він дуже органічно вписується серед гітарних педалей, підсилювачів та іншого сценічного обладнання. А ножне управління працює, як належить.
Окрім використання в меню «Genre» опції «Favourites», щоб швидко позначити плейлист, функцію вибору жанру варто використовувати лише як відправний пункт. В поєднанні з опцією видалення оригінального вокалу з MP3, ця функція видається занадто “караоке-подібною”. Хоча, вона може знадобитися іншим, менш досвідченим користувачам, які хочуть навчитися відтворювати фірмові поп-тембри без особливих зусиль.
Як і у більшості подібних вокальних процесорів, їх успішне використання залежить від того, чи підготовлені патчі заздалегідь. Можете ще використовувати програмний додаток VoiceLive Play, для переміщення патчів та розташування їх в потрібному порядку згідно запланованої концертної програми. Таким чином, у розпорядженні буде один або декілька проіменованих патчів для кожної композиції. Використання кнопки «Hit» для підсилення одного з ефектів також дає цілком природне відчуття. Це схоже на те, ніби натиснути гітарну педаль дисторшн для створення ефекту хору.
Якщо вам подобається ідея обробки вокалу пристроями VoiceLive Touch та Rack, але не хочеться занадто витрачатись, тоді Play – це те, що треба. Це надійний спосіб отримати аналогічне звучання за значно меншу суму. Режим «hard-tune» та помітно цифровий звук даблінга і гармоній чудово підходять для урбан, поп-чарт та електронної музики. А виконавці авторських композицій, найімовірніше, віддали б перевагу витонченішим ефектам і нижчому рівню міксу гармоній. Для них менш очевидний ефект звучатиме більш органічно.
Незважаючи на певну обмеженість пристрою з точки зору налаштування ефектів порівняно з деякими іншими моделями, педальний формат досить зручний. Хоча VoiceLive 2 та його компаньйон 2 Extreme здатні забезпечити більш результативний та безпосередній контроль над оформленням тембру та ефектами. Play компенсує ці недоліки можливістю завчасного ретельного програмування. А найголовніше для співака, який може трохи розгубитись під час виступу, – не ускладнювати собі життя на сцені.
За матеріалами огляду: Дж. Хардінга