Характерними особливостями нової лінійки MIDI-клавіатур Code є незвичайний дизайн, велика кількість різноманітних контролерів і оновлена механіка з функцією aftertouch.
Традиційно лінійка складається з декількох моделей, що відрізняються кількістю клавіш. Серія Code включає в себе три моделі з 25, 49 і 61 повнорозмірними клавішами. Виробник акцентує на абсолютно новій механіці клавіатури.
Крім переробленого механізму самої механіки, в клавіатурах Code була додана функція aftertouch, яка раніше застосовувалася лише в дорогих контролерах виробника. Важливо відзначити, що всі три моделі є повнофункціональними. Навіть двооктавна клавіатура має всі можливості старшої моделі. Втім кількість кнопок, фейдерів і поворотних регуляторів у Code 25 скорочено вдвічі.
MIDI-клавіатури Code оснащені цілою групою різних контролерів. Багато з яких, так чи інакше, використовуються в ранніх моделях M-Audio. Що дійсно нового в серії, так це X/Y тачконтролер. Сам по собі X/Y контролер далеко не новий винахід, однак до цього він не зустрічався ні в одному іншому пристрої M-Audio.
Клавіатура | повнорозмірні клавіші синтезаторна механіка чутливість до швидкості натискання декілька видів кривих «велосіті» функція «aftertouch» розділення на зони |
Контролери | колеса pitch bend/modulation кнопки транспозиції і октавного зсуву 16 педів з підсвіткою 8 поворотних регуляторів 9 фейдерів 9 кнопок з підсвічуванням X/Y тачконтролер кнопки транспортної панелі |
Розєми | USB MIDI-вхід, MIDI-вихід роз’єм для Sustain педалі роз’єм для Volume педалі |
Особливості | великий LCD-дисплей підтримка протоколу Mackie Control |
Комплектація | USB-кабель програма Ableton Live Lite Hybrid 3.0 AIR Music Technology Loom AIR Music Technology |
Клавіатури M-Audio Code мають великий екран з великим символами, що відображає налаштування і змінюваний параметр в поточний момент часу. Основні кнопки керування зосереджені зручно під дисплеєм.
З найцікавішого слід зазначити окремо виведені кнопки керування зонами. Тут передбачена можливість поділу клавіатури на 4 зони. Кожну із зон, можна призначити на певний MIDI канал, для управління декількома віртуальними інструментами, блискавично переключатися між ними або грати одночасно. Крім цього для кожної зони окремо можна вказати октавне і хроматичне зміщення.
Для керування секвенсором і різними параметрами віртуальних інструментів передбачено 9 фейдерів, 9 підсвічуваних кнопок і 8 регуляторів. Кожна група контролерів може працювати в декількох режимах, які по колу перемикаються спеціальними підсвічуваними кнопками FADER MODE, BUTTON MODE і ENCODER MODE. Клавіатура налічує три режими: MIDI, HID і MACKIE/HUI, що дозволяють керувати абсолютно різними функціями. При цьому можна миттєво перемикатися з одного режиму в інший. Для зручності роботи кнопки в різних режимах підсвічуються різними кольорами.
Наприклад в режимі MACKIE/HUI кнопками управляються функції мікшера, в режимі MIDI – параметрами віртуального інструменту, а в режимі HID – графічним інтерфейсом і різними клавішними макросами і командами (вирізати, скопіювати, вставити, видалити). На додаток до цього в режимах MIDI і HID передбачено по чотири пресети з попередньо встановленими налаштуваннями.
Наприклад, для секвенсора Cubase кнопки в першому пресеті відповідають функціям транспортної панелі (старт, стоп, пауза, метроном, відкриття вікна мікшера, вікна відеоплеєра), другий пресет керує режимами курсора, третій пресет дозволяє редагувати поле треків (виділити, деактивувати, копіювати, видалити), а в четвертому змінюється графічний інтерфейс секвенсора (масштаб і положення вікон, мікшера та інше). На перший погляд такі багаті можливості виглядають зайвими, а управління дещо заплутаним, однак надалі така гнучкість може дуже стати в нагоді в складних «сетапах» і живому виконанні.
Більш докладно хочеться зауважити про X/Y контролер. В даному випадку контролер представляє собою тачпед, що дозволяє змінювати значення параметрів в двох напрямках по осях X і Y. Управління можливо як в одному з напрямків, так і одночасно в двох. Безумовно тачпад X/Y є найбільш придатним в сценічному використанні при живому виконанні. Можна призначити різні параметри ефекту, фільтра, еквалайзера для ефектного керування ними.
Цікаво, що даний тачконтролер має три режими роботи. Режим MIDI змінює значення призначеного параметра. У режимі NOTE переміщення по різних осях буде змінювати висоту ноти і крок переміщення. Режим HID передбачає управління курсору миші. Тут необхідно зазначити, що в клавіатурах M-Audio серія Code використовується резистивний тачпад і для точного спрацьовування доводиться прикладати певне зусилля.
Однією з характерних особливостей якою вирізняється вся серія клавіатур Code є нетрадиційне розташування педів. На відміну від багатьох інших MIDI-клавіатур педи знаходяться з лівого боку. Крім цього вони досить великі і розташовані скраю корпусу, а не над клавішами. З користувацької точки зору таке розташування педів є ідеальним рішенням. Адже тепер вони знаходяться близько, зі зручною боку і не треба жодних перехрещувань або зміни рук при одночасній грі на педах і клавіатурі.
В налаштуваннях чутливості педів передбачено 10 режимів: 4 види кривих динаміки, 3 варіанти з фіксованим значенням, а також режими в яких є лише по два, три і чотири значення. Педи в клавіатурах Code трохи різняться від контролера M-Audio Trigger Finger Pro. У всякому разі відчуття від гри відрізняються незначно. У клавіатурах Code педи тугіші і менш чутливі. І хоча педи досить великих розмірів відсоток спрацьовування при натисненні вище там, де удар припадає ближче до центру. Крім того, всі без винятку MIDI-клавіатури серія Code оснащені повнорозмірною клавіатурою з синтезаторною механікою і функцією Aftertouch. Для синтезаторного типу механіка клавіатур Code можна вважати доволі хорошою. Клавіші порівняно легкі і мають швидкий відгук.
Підключення MIDI-клавіатури до комп’ютера здійснюється через USB-порт. При такому підключенні живлення отримується від шини USB. Для використання ж контролера Code із зовнішніми MIDI-пристроями знадобитися блок живлення, який в комплект не входить.
Насамперед клавіатури Code призначені для роботи в найбільш поширених музичних програмах. В першу чергу, дана серія працює з віртуальними інструментами AIR Hybrid і AIR Loom. Для коректної роботи набортних контролерів з даними плагінами передбачено 12 встановлених пресетів. General ASCII – General MIDI, Ableton Live – Hybrid, Ableton Live – Loom, Pro Tools – Hybrid. Pro Tools – Loom, Cubase – Hybrid, Cubase – Loom, Logic Pro – Hybrid, Logic Pro – Loom. Bitwig Studio – Hybrid, Bitwig Studio – Loom, Ableton Live – Hybrid, Loom. Звісно, можна створити свій пресет з індивідуальними налаштуваннями, адже така можливість в клавіатурах Code існує. Інструменти серії Code комплектуються програмами Ableton Live Lite. А також двома повноцінними віртуальними синтезаторами від виробника AIR Music Technology.
На перший погляд клавіатури серія Code M-Audio виглядають звичайними клавішами з великою кількістю контролерів. Однак при більш пильному розгляді вони постають перед нами дуже цікавим пристроями. З великим потенціалом і прихованими можливостями. Виробник акцентує на зручності і простоті роботи секвенсора безпосередньо з MIDI-клавіатури. Безмежні можливості і гнучке налаштування дозволяють з карколомним успіхом використовувати пристрій як в студії, так і для живого виконання. Оперативна зміна режимів роботи контролерів суттєво розширює можливості MIDI-клавіатури. Завдяки чому може бути використана в самих різних і несподіваних комбінаціях.