Точне співпадіння
Пошук в заголовках
Пошук за змістом
Пошук в записах
Пошук в сторінках
Вхід для дилерів

Системи персонального звукового моніторингу: 8 аргументів «ЗА»

Системи персонального звукового моніторингу: 8 аргументів «ЗА»

Коли в останній раз контрольні монітори залишали у Вас позитивні емоції? Так, щоб Ви могли б все чути, не виникало зворотного зв’язку, залишалося багато місця, і щоб при цьому звукоінженер миттєво реагував на кожен з ваших запитів?

Якщо Ви не можете пригадати такий випадок, то знайте, що Ви не самотні. Кожен, хто виступає наживо, хоч раз точно стикався з недосконалою системою звукового моніторингу. Адже навіть масштабна система має багато обмежень в силу законів фізики, а ці закони не мають винятків ні для кого. Персональний моніторинг був розроблений для того, щоб дати можливість на сцені слухати звук і подолати обмеження, пов’язані з традиційною системою підлогового моніторингу. Існує кілька факторів, які в сумі забезпечують високу якість звуку персональних систем моніторингу. Отже, вісім аргументів, які підтверджують користь застосування систем персонального моніторингу.

 Системи персонального звукового моніторингу: 8 аргументів «ЗА» - фото 1

Адекватний рівень звуку без «битви за гучність»

Найбільш поширене питання до інженера моніторингу — «Ви можете звернути на мене увагу?» (Іноді фраза звучить далеко не так ввічливо). На жаль, це не завжди так просто. Багато факторів можуть обмежити можливість налаштування гучності сигналу. При використанні традиційних моніторів на це впливають характеристики підсилювачів, потужність акустики і, що важливо, потенціал акустичного підсилення. Ще одним фактором, який може завдати шкоди слуху, є рівень шуму на сцені. Часто-густо вокалісти покладаються виключно на сценічні монітори, на відміну від гітаристів, басистів і клавішників, які починають з контролю загального посилення їх інструментів.

Барабанщики самі по собі грають акустично голосно навіть без підсилення. «Змагання в гучності» не є рідкістю, коли музиканти наче борються між собою, щоб все-таки почути себе за все зростаючою загальною гучністю. Чіткість вокалу часто падає, коли інші інструменти домішуються до звучання моніторів. Клавішні, акустичні гітари та інші інструменти, які виводяться на монітори, також конкурують з вокалом у звуковому просторі. Персональна система моніторингу, що ізолює користувача від загального шуму на сцені і поганої акустики приміщення, дозволяє музикантові досягти «студійної» якості прослуховування на сцені. За допомогою моніторингу мікс може бути адаптований до індивідуального смаку без боротьби з іншими факторами, на які вокаліст не має впливу.

Захистіть ваші вуха

Тривала дія надзвичайно високого звукового тиску може призвести до швидкого погіршення слуху. Деякі виконавці намагаються носити беруші для захисту слуху, але навіть найякісніші з них викликають зміну частотної характеристики. Персональні монітори забезпечують рівень захисту органів слуху, що дорівнює берушам, але при цьому мають додаткову перевагу через наявність крихітних динаміків. Завдяки персональному моніторингу рівень звуку буде знаходитися в руках виконавця. Якщо звук виявиться занадто гучним, то за допомогою персональних моніторів його легко можна знизити до комфортного рівня.

Зниження напруги голосу

З проблемою гучності тісно пов’язана і здатність співака чути себе, що знижує вокальну напругу. Для того, щоб контролювати гучність, коли система не забезпечує адекватну вокальну підтримку, багато співаків змушують себе співати з більшою силою, ніж зазвичай, що також може завдати шкоди здоров’ю. Той, хто заробляє на життя своїм голосом, знає, що втратити його — все одно, що втратити здоров’я і «шматок хліба». Тому для захисту власного «інструменту» необхідно приймати всі доступні заходи. Персональні монітори є ключовим елементом, що допомагає вокалістам співати довгі роки без проблем з голосом.

Стереомоніторинг

Явна перевага персональних систем моніторингу також проявляється при прослуховуванні в стереорежимі. Адже персональні монітори можуть більш точно відтворити реалістичне середовище для прослуховування. Ми витрачаємо все наше життя на прослуховування аудіозаписів в режимі стерео, тому цілком логічно, що стереомонітори покращують природність сприйняття звуку. Крім того, стереомоніторинг дозволяє знизити загальний рівень гучності.

Системи персонального звукового моніторингу: 8 аргументів «ЗА» - фото 2

На фото вище: Нова система персонального моніторингу Shure PSM300.

Простота встановлення та експлуатації нової персональної моніторної стереосистеми Shure PSM300 надає повну свободу музикантам в межах досяжності на кожному рівні. Налаштовувані мікси двох каналів і регулювання гучності дозволяють детально почути кожну ноту 24-розрядного цифрового аудіо з будь-якої точки на сцені.

Аудиомікс без перешкод

Переваги персональних моніторів виходять за звичні для виконавця межі. До одного з побічних небажаних ефектів звичайних моніторів відноситься випромінювання в зал. Хоча вони досить направлені на високих частотах, їх корпуси випромінюють низькочастотний звук на всі боки. Ця ситуація погіршує і без того складну задачу звукоінженера, який повинен боротися з високими рівнями гучності сценічних моніторів при створенні міксу для аудиторії. Надмірно низькі частоти, що надходять з тилу сценічних моніторів, роблять звучання «брудним» і можуть сильно погіршити розбірливість вокалу, що особливо актуально в невеликих приміщеннях.

Портативність

Поряд з потужністю і частотним діапазоном обладнання, що входить у звукову систему для будь-якого заходу, портативність також є важливим фактором під час гастрольних турів. Середня концертна система включає в себе три або чотири монітори вагою приблизно по 20 кг кожен і один чи більше підсилювачів потужності вагою 25 кг — це відносно компактна моніторна установка. З іншого боку, повна система персонального контролю легко розташовується у звичайному портфелі! З точки зору естетики наявність персональних моніторів і одночасна відсутність на сцені громіздких акустичних кабелів і самих моніторів покращують її зовнішній вигляд. Це має особливе значення для корпоративних, весільних і церковних груп, де професійний і навіть кілька ненав’язливий стиль подачі так само важливий, як і якість звуку. Персональні монітори дають можливість виглядати на сцені стильно і професійно.

Мобільність на сцені

Сценічні монітори мають так звану «золоту середину» на сцені — місце, де все звучить дуже добре. Якщо ж музикант, приміром, перемістить ногу вліво або вправо, то щось вже більше може не звучати так само добре. За цей ефект відповідає відносно спрямований характер гучномовців, що особливо яскраво проявляється на високих частотах. Однак при використанні персональних моніторів-навушників звук переміщається у просторі разом з вокалістом. При використанні сценічних моніторів акустика грає велику роль в загальній якості звуку. З професійними навушниками створюється протидія зовнішньому шуму, а домінуючий вплив акустики зменшується. У теорії, враховуючи ту ж смугу з тими ж складовими, налаштування моніторів можуть залишатися практично незмінними, і мікс буде звучати однаково щовечора.

Персональний контроль Вашого звуку

Напевно, найбільша практична користь від особистих моніторів — це прямий контроль над тим, що Ви чуєте. Замість того, щоб покладатися на допомогу звукорежисера, який повинен виконати точну настройку, персональні моніторні системи надають широкі можливості самому виконавцю вносити деякі корективи. Це і вибір загального рівня, і можливість вибирати різні поєднання гучностей. Якщо в міксі щось має звучати голосніше, замість кількох складних жестів звукоінженеру виконавець може підняти загальний рівень безпосередньо за допомогою власного поясного пристрою. Крім того, система дозволяє здійснювати контроль в режимі міксу, коли поясний пакет комбінує лівий і правий аудіоканали стереосистеми і посилає комбінований стереосигнал на обидва навушники . Входи в систему розглядаються як «Mix 1» і «Mix 2» замість «лівий» і «правий». Регулятор балансу розташований на приймачі в якості контролера міксу, що дозволяє виконавцю вибирати між двома міксами, а також слухати поєднання обох міксів з контролем рівня кожного з них. Панорамування вліво поступово збільшує рівень «Мікс 1» в обох вухах, в той час як зниження рівня «Мікс 2» призводить до зворотного результату. Подаючи мікс з монітора на виконавця, звукорежисер може витрачати більше часу, щоб зосередитися на тому, чи звучить мікс досить добре для глядачів, замість того щоб турбуватися про те, щоб була задоволена група.

Системи персонального звукового моніторингу: 8 аргументів «ЗА» - фото 3

За матеріалами статті Марка Хеншолла